Kundcase

Effektivisering och automatisering av Skärhamn Arkitektur

Recension av Maria, VD på Skärhamn Arkitektur

“Tänk dig att som småföretagare ha någon att ringa om IT-problem, som strukturerar upp lagring av filer och dokument, fixar datorer och andra IT-prylar, och som gör det lättare för kunder att kontakta dig via olika formulär. Via formulären får jag dessutom upp kunden direkt i telefonen, in i faktureringssystemet Fortnox och i en kunddatabas. Superbra! Moln’it underlättar min vardag som företagare i Skärhamn Arkitektur AB med 1000%“

L

Maria Rutgersson, VD på Skärhamn Arkitektur

Tyckte att hon la för mycket tid på att jaga information från kunder och att klippa och klistra kontaktinformation mellan olika program.

L

Låt kunden göra jobbet med smarta formulär

Fyller man i formuläret på deras hemsida så händer följande:
–    Ett mail skickas
–    Kunden skapas automatiskt i deras ekonomiprogram
–    Kunden skapas automatiskt i deras program för kundregister
–    Kunden läggs till i företagets telefonbok på personalens mobiltelefoner

Vi skapade därför ett formulär med allt hon behövde få in från varje kund som hon nu låter kunden själv fylla i, alltså inget mer jagande efter fastighetsbeteckningar mm. När kunden skickat formuläret så genereras ett mail till Maria samt att kunden registreras som ny kund i både ekonomisystemet Fortnox och i deras program för kundregister.

L

Maria tyckte även att hon och personalen la mycket tid på att leta telefonnummer och adresser till kunderna.

Kontaktinformation som dom egentligen redan hade… Ska hon verkligen behöva lägga in varje kontakt manuellt i telefonen också? Självklart inte! Vi skapade en telefonbok till företaget som är synkad med deras Fortnox. Registreras en ny kund i Fortnox så får alla anställda en ny kontakt i telefonboken på deras mobiler med namn, telefon, mail och adress. Telefonboken är separerad från den privata och enkel att aktivera/avaktivera.
Nu har personalen alla kundernas nummer, adresser, epost osv. i mobilen och dom ser vem det är som ringer… bara en sån sak!

Maria sa till oss efter att jobbet var klart:

“Jag som funderade på att anställa en assistent för jobbet.“

I denna kundcasefilm visar vi hur vi digitaliserat hela ansökningsprocessen för en skola.

Från papper till digitalt formulär och BankID-signering, där vi förvandlat skolans pärmar till en digital lista med smarta funktioner.

Från Microsoft Bookings och Lists till signering med BankID

Kundcase för företaget Avfallshämtning, där vi digitaliserat hela bokningsprocessen från formulär till Microsoft Lists till Fortnox och slutligen signering med BankID.

Synkningar i Fortnox och smarta formulär

Kunden tyckte dom lade för mycket tid på att jaga information från kunder och att klippa och klistra mellan olika program. Läs om hur vi sparade tid med smarta automatiseringar.
Läs mer

Smart automatiskt formulär

Ett formulär som imponerar på kunderna trots att kunden själv gjort allt jobb.
Läs mer

Kundregister i skräddarsydd exceldatabas

Kunden fick beskriva hur det "perfekta kundregistret” skulle se ut och fungera.
Läs mer

Fler kundcase kommer. Kontakta oss gärna för fler exempel på hur vi hjälpt företag med smarta lösningar.