Vi är Fortnox automations experter.

Vi har uppfunnit en rad smarta automatiseringar som hjälper företag och redovisningsbyråer att spara tid i Fortnox. Här presenterar vi några av dessa!

Automatisk påminnelse av fakturor via mail och SMS.

Ni väljer efter hur många dagar efter förfallodagen era fakturor autoamtiskt ska påminnas. Ni bestämmer om påminnelsen ska gå till faktura-mailen, kontakt-mailen eller SMS, eller varför inte alla tre.

Det kommer leda till sparad tid och att fler betalar snabbare.

Låt kunderna registrera sig själva i Fortnox

Hänvisa kunden till ett formulär och låt kunden göra jobbet.

Ni sparar tid, ni följer GDPR och kunden ansvarar för att det fylldes i korrekta uppgifter.

Fortnox – Telefonbok

Tänk dig att alla på företaget alltid har en uppdaterad telefonbok i sina mobiler.

Nummer, adresser, mail osv. till alla kunder. Bara en sådan sak som att ni ser vem som ringer.

Företagets telefonbok synkroniserar vi med erat Fortnox. Självklart är den helt separerad från er privata telefonbok.

En telefonbok för företaget skapar ordning och reda, sparar tid och ökar kundnöjdhet.

 

Laddbox-debitering

Tänk dig att ert Fortnox automatiskt skapar fakturor varje månad till era laddbox-användare baserat på månadens elpris.

Noll manuellt arbete.

– Perfekt för bostadsrättsföreningar och företag!

Läs mer om laddbox-debitering

Automatisk periodisering

Mer info kommer.

Slipp fråga kollegor efter kontaktuppgifter

Med vår synkning mellan mobil och Fortnox kan alla på företaget ha alla kontakter. Lägger någon till eller ändrar en kund i Fortnox så ändras det automatiskt i allas mobiler.

– Tänk vad tid ni sparar om hela personalen har korrekta kontaktuppgifter i sina mobiler till alla kunder.

Alla kunders adresser i mobilen

Sitter du i bilen och ska besöka kunden? Brukar du fråga kollegor efter adressen eller Googlar du? Slipp detta, när kundernas adresser läggs in i Fortnox läggs de även automatiskt till i telefonboken i personalens mobiler. Ett knapptryck i mobilen och ni är i Google/Apple Maps.

Slipp osäkerheten, nu vet du vem som ringer

Genom att vi synkar Fortnox med telefonboken i era mobiler så ser du vilken kund det är som ringer. Då kan du välja om du vill svara och du slipper scenariot där kunden förutsätter att du vet vem det är fast du egentligen inte har någon aning.

– En annan sak… om det snabbt framgår att du vet vem som ringt så blir samtalet mer effektivt då personen som ringde slipper osäkerheten kring det.

Vanliga frågor & svar

$

Vad händer med mina privata nummer?

Alla de nummer ni har idag ligger redan i en egen telefonbok och den kan ni fortsatt ha aktiverad om ni vill. Telefonboken från Fortnox och den privata kommer alltså alltid vara separerade.

$

Många nummer ligger redan i telefonen, blir det dupletter då?

Ett telefonummer kan läggas in flera gånger i telefonboken. När den personen ringer så kan namnet i telefonen exempelvis presenteras såhär: Johan Eriksson eller Johan Eriksson ringer.

$

Kan man uppdatera sin telefonbok utanför Fortnox?

Ja, telefonboken fungerar precis som vanligt.  Saker man lägger till eller ändrar utanför Fortnox synkas inte med andra på företaget. Endast uppgifter som läggs in i Fortnox synkas per automatik.

$

Vilka kontaktuppgifter synkroniseras från Fortnox?

Det kan man bestämma själv men normalt förnamn, efternamn, företagsnamn, mail, adress och webbadress.

$

Om personal slutar, försvinner kontaktlistan från mobilen då?

Man tar enkelt bort synkningen i personens mobil. Man kan även byta lösenord till telefonboken och då får alla skriva in det nya lösenordet för att återupprätta synkningen vilket gör det omöjligt för personer utanför organisationen att ha tillgång till telefonboken.

Kundcase-filmer

Här följer två exempel på hur vi hjälpt företag med Microsoft Lists

Excel är för kalkyler.. Microsoft lists är för alla typer av listor.

5

Ärendehantering

En effektiv och strukturerad plats för ärendehantering för att ha koll på allt som behöver göras och har gjorts. Spåra ärendenas status, tilldela dem till rätt personer och säkerställ smidig kommunikation inom teamet.

5

Kunddatabas

Kundlistan i Microsoft Lists kan fungera som grund för all kunddata och kan enkelt synkroniseras med ekonomi och CRM-systemet.

5

Produktdatabas

Med Microsoft Lists kan du centralt organisera och uppdatera produkdata vilket underlättar synkronisering med andra system och möjliggör effektivt informationsflöde.

5

Prislistor

Hantera prislistor effektivt för företagets tjänster. Centraliserad organisering möjliggör snabb synkronisering med andra system.

5

Personallista

En cenral plats för all personalinfo och få automatiska påminnelser kring löne och medarbetarsamtal.

5

Rekrytering

Lagra allt från meritförteckningar och CV:n till förlopp med beslut, namn, datum och även kommentarer från intervjuare.

Berätta för oss hur listan ska se ut och fungera så bygger vi det.

Vanliga frågor & svar

Vad kostar det?

0 kr om ni har Microsoft 365 då det är är en del av det, precis som Word, Excel osv.

Är det mobilanpassat?

Microsoft Lists-appen erbjuder en sömlös och smidig arbetsupplevelse i mobila enheter. 

Med den användarvänliga mobila appen kan kollegor enkelt få tillgång till och uppdatera listor direkt från sina mobiler. Oavsett om du är på kontoret, på ett avlägset möte eller arbetar hemifrån, kan alla i företaget förbli synkroniserade och uppdaterade.

Vilka har tillgång till listorna?

I Microsoft Lists kan administratörer och ägare bestämma vilka användare som har tillgång till listor och vilka behörigheter de har.

Du kan dela en Microsoft Lists-lista med personer som inte har Microsoft 365-konton. När du delar en lista kan du välja att dela den med personer inom din organisation som har Microsoft 365-konton eller med personer utanför din organisation genom att ange deras e-postadresser. Detta kallas ”extern delning” och gör det möjligt för användare utan Microsoft 365-konton att få åtkomst till listan.

Du kan till exempel ge dem behörighet att endast visa listan eller ge dem möjlighet att redigera den.

Kan mina listor kommunicera med andra program/system?

Microsoft Lists har en smidig integration med andra appar inom Microsoft 365, inklusive SharePoint, Teams, och Outlook med flera.

Vi på moln’it är experter på att skapa integrationer för Microsoft Lists med andra moderna program, som ekonomi- och CRM-system, SMS, BandID mfl. Vi kan anpassa integrationen enligt era behov, så länge det önskade systemet har ett API.

En vanlig användning är att integrera Lists med Microsoft Forms formulär, vilket gör det möjligt att registrera information i listan på olika sätt via ett formulär på er hemsida.

Kan jag importera listor från Excel?

Ja, du kan enkelt både importera och exportera data från Excel.